دانشمندان دروازه دوم دخول کروناویروس به تو سلول ها را کشف کردند

admin دسته‌بندی نشده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از لایوساینس می دانیم که پروتئین های گل میخی سطح کروناویروس با اتصال به گیرنده های ACE2 در سلول های انسانی خبردار آنها می شوند و درون آنها تکثیر می کنند.

اینک پژوهشگران تو دانشگاه فنی مونیخ داخل آلمان و دانشگاه هلسینکی در فنلاند پروتئین دیگری را کشف کرده اند که ممکن است تشریح دهنده واگیر وجود داشتن شدید کروناویروس باشد.

این پروتئین که نوروفیلین ۱ اشتهار دارد در سلول های پوشاننده حفره های بینی حیات دارد. این پروتئین پیام های درد را در مردم ها ارجاع می دهد و در رشد رگ های خونین نقش دارد.

اکنون این پژوهشگران دریافته اند که این پروتئین نیز نقشی به عنوان گیرنده دارد و ورود کروناویروس متاخر یا سارس-کوو-۲ را به سلول ها تسهیل می یواش.

این پژوهشگران به عقب پاسخ بوسیله این پرسش بودند که چرا کروناویروس عامل سارس (نشانگان قطعی حاد تنفسی) با صیت علمی «سارس- کوو» درون سال ۲۰۰۳ مسری متجاوز کوچکتری را باعث شد، اما کروناویروس متاخر یا «سارس-کوو-۲»

اقدام کاملا متفاوتی دارد، در حالیکه گیرنده اصلی برای هر دو ویروس پروتئین های ACE2 در غشای سلول ها هستند.

آزمایش های انجام شده بر روی میزان های برداشته شده از افراد درگذشته بوسیله سبب کووید-۱۹ و موش ها ثابت کرد که نوروفیلین-۱ دخول ویروس را به درون وسیله تندخو تسهیل می کند.

این دانشمندان اینک می خواهند از این کشف بخاطر یافتن راه های برای مبارزه با ویروس استفاده کنند. ویروس کرونا زنده است؟ | چطور ویروس افزایش می کند؟

نوروفیلین-۱ (NRP-1) دخول کروناویروس را از عادت اتصال به گیرنده های ACE2 تسهیل می کند